top of page

Je igranje tudi učenje?

Zanimivo vprašanje in še bolj zanimiv odgovor, ki smo ga skupaj odkrivali partnerji projekta »Gozdovi izobražujejo in povezujejo vse in vsakogar« v okviru 30 urnega usposabljanja na temo gozdne pedagogike.


V svet učenja v naravnih okoljih nas je popeljala ga. Natalija Gyorek iz Inštituta za gozdno pedagogiko, ki nam je prestavila vse njegove prednosti. Narava aktivira vse naše čute, zato je učenje učinkovitejše.. Učenje v naravi ne priporočajo samo za poučevanje različnih učnih predmetov, ampak tudi za izboljšanje splošnih veščin, kot so motorične spretnosti, sodelovanje, ocenjevanje in obvladovanje tveganja, orientacija in ustvarjalnost, komunikacija ... Priporočajo za vse, še posebej pa za otroke, pri katerih se te veščine šele razvijajo.


Različne pristope doživljanja, raziskovanja in spoznavanja narave ter gibalno spoznavne igre smo spoznali in preizkusili tudi udeleženci usposabljanja. Med drugim smo sodelovali pri pouku 2. razreda na OŠ Preska (Medvode). V okviru gozdne šola, ki jo je uvedla učiteljica Mateja Jelen, imajo otroci vsak dan pouk v gozdu, z veliko gibanja in vse predmete. Delovnih zvezkov ne uporabljajo. Ogledali smo si tudi vrtčevsko gozdno igralnico - Micino igralnico, ki deluje v sklopu gozdnega vrtca Čriček (Zgornja Bela pri Preddvoru). Predstavila nam jo je Mateja Mušič, vzgojiteljica, ki že vrsto let uspešno uvaja koncept gozdnega vrtca.


In do kakšnega odgovora smo prišli? Ne samo, da je igranje tudi učenje, ampak da je »igranje« nujno potrebno za celostni razvoj otrok. Kakovost naučenega se pri teh veščinah ne da ovrednotiti z oceno, lahko pa se ugotavlja pri ponovni rabi v podobnih življenjskih situacijah.

Usposabljanje je bilo izvedeno v okviru projekta Erasmus+(»Gozdovi izobražujejo in povezujejo vse in vsakogar«).



12 views
bottom of page